کابل جمع کن جرثقیل

کابل جمع کن جرثقیل (Cable reel)

برق رسانی به انواع جرثقیل های صنعتی شامل جرثقیل سقفی، جرثقیل دروازه ای، جرثقیل نیمه دروازه ای، جرثقیل بازویی، جرثقیل مونوریل و … بر اساس یکی از سه روش ذیل انجام می پذیرد:

  1. کابل جمع کن (Cable Reel )
  2. شین برق رسان (Bus Bar)
  3. سی ریل برق رسان (C-Rail)

یکی از روش های بسیار متداول در برق رسانی جرثقیل های دروازه ای و جرثقیل های نیمه دروازه ای استفاده از کابل جمع کن می باشد. بدان جهت که جرثقیل های دروازه ای و نیمه دروازه ای در فضای آزاد و خارج از محیط مسقف کارگاه نصب و راه اندازی می گردند، استفاده از سیستم C-Rail  و Bus Bar به دلیل عدم صرفه اقتصادی، محدود کردن فضای کار و خطرات بالا توصیه نمی گردد.

برق رسانی به روش کابل جمع کن به وسیله یک کابل و یک دستگاه کابل جمع کن جرثقیل که شامل یک شاسی، یک قرقره بزرگ جهت پیچش سیم دور آن، یک دستگاه الکتروگیربکس جهت چرخش قرقره و یک دستگاه اینورتور جهت تنظیم چرخش قرقره است، انجام می گیرد.

کابل جمع کن به دو صورت موجود می باشد :

کابل جمع کن فنری

کابل جمع کن فنری جهت طول مسیر کوتاه و عمدتا بر روی کالسکه جرثقیل جهت برق رسانی به تجهیزات جانبی مانند مگنت و گرپ به کار می رود .

کابل جمع کن موتور دار

کابل جمع کن موتوردار عمدتا در جرثقیل های دروازه ای و در مسیر های طولانی جهت انتقال نیروی برق مورد استفاده قرار می گیرد.

مشخصات کابل جمع کن (Cable reel):

  • انواع کابل جمع کن فنری؛
  • انواع کابل جمع کن موتوردار؛
  • مناسب برای جرثقیل های دروازه ای و نیمه دروازه ای؛
  • مناسب برای استفاده در فضاهای باز؛
  • قابلیت استفاده در طول مسیر های کوتاه و طولانی؛
  • سایز های مختلف کابل؛
  • نصب و راه اندازی در سراسر کشور؛
  • گارانتی و خدمات پس از فروش.

 

شرکت فراهان پویش رامگرد به عنوان یکی از بزرگ ترین شرکت های طراحی، ساخت و فروش جرثقیل سقفی، جرثقیل مونوریل، جرثقیل دروازه ای، جرثقیل نیمه دروازه ای، جرثقیل بازویی و… در جنوب کشور در زمینه تأمین، فروش و نصب تجهیزات اصلی و جانبی جرثقیل صنعتی فعالیت می نماید. از طریق تماس با کارشناسان فنی شرکت فراهان پویش رامگرد می توانید اطلاعات جامعی در رابطه با انواع محصولات و ویژگی های آن ها کسب نمایید. کارشناسان فنی شرکت فراهان پویش رامگرد همواره آماده ارائه مشاوره به شما صنعتگران محترم می باشند.

امکان ارسال نظر وجود ندارد.